Google, gelen bir e-postanın göndereninin gerçek olup olmadığını veya dolandırıcı olup olmadığını anlamanıza yardımcı olmayı amaçlayan yeni bir Gmail özelliğini kullanıma sunuyor. Kimliğini doğrulamış bir şirketten bir e-posta aldığınızda, gelen kutunuzda şirket adının yanında mavi bir onay işareti göreceksiniz.
Onay işareti güncellemesi, Google'ın Mesaj Kimliği için Marka Göstergeleri (BIMI) teknolojisinin en son uygulaması. Google, 2020'de BIMI'yi Gmail'de test etmeye başladı. İlk olarak, BIMI'ye kaydolan markaların e-postalarına logolar eklemesine olanak sağladı. Şimdiyse mavi onay işaretleri, gönderenin meşru olduğunun en belirgin göstergesi olacak.
Gmail'deki mavi onay işaretinin üzerine geldiğinizde, "Bu e-postayı gönderen [alan adı] profil resmindeki logoya sahip olduğunu doğruladı" yazan bir pop-up göreceksiniz. Açılır pencere, sizi daha fazla bilgi içeren bir sayfaya yönlendiren bir bağlantı da içerecek.
Google, bir blog gönderisinde "Güçlü e-posta kimlik doğrulaması, kullanıcıların ve e-posta güvenlik sistemlerinin istenmeyen postaları tespit edip durdurmasına yardımcı olur ve ayrıca gönderenlerin marka güveninden yararlanmalarına olanak tanır. Bu, e-posta kaynaklarına olan güveni artırır ve okuyuculara sürükleyici bir deneyim sunarak herkes için daha iyi bir e-posta ekosistemi yaratır. Bu özellik, hafta sonuna kadar tüm kullanıcılar için yayında olacak ve Workspace yöneticileri, şirketleri için BIMI kurulumuna yardımcı olabilir” yazdı.
Bir şirketin, diğer taraftaki kişinin, markanın veya işletmenin gerçek olduğunun oldukça açık bir göstergesi olan mavi tiki kullandığını görmek güzel. Twitter gibi örneklerin aksine, en azından Google, bu onnay işaretini olması gerektiği gibi kullanıyor. Elon Musk’ın da Twitter için Google’ı örnek almasını umuyoruz...
Gmail’e de mavi tik geldi - CHIP Online Türkiye
Read More
No comments:
Post a Comment